"ASLINDA GİZLİDEN GİZLİYE BİR DREADLORD'UM" DİYEMEYEN JAİNA REHBERİ

JAINA - ARCHMAGE
REHBERİ OYLA

GENEL AÇIKLAMA

Eğer "klavye kıracak kadar hızlı" kombolar yapabilirim diyorsanız, tam sizlik bir karakterdir kendileri. Karşısında bir tank olmadığı sürece karakterleri çok rahat eritebilir. (Aslında tankları da eritebilir ama tanklara karşı azıcık kaçış mekaniği olmadığından zorlanabiliyor.) Ayrıca güzel bir takıma sahip ise oyunun kaderini büyük ölçüde tek başına değiştirebilir.

METADAKİ ROLÜ

Aslında deli gibi metada olan bir karakter değil fakat hızlıca karşısındaki karakterleri eritebildiği için muhtemelen Raynor'a karşı aşırı etkili olacaktır fakat fakat ve fakat karşı takımda bir Genji (AKA Gengu) varsa muhtemelen Chromie kombosundan kaçan suplar gibi bir oyun gidişatı sergileyecektir. Eğer support karakteriniz sizle çalışmayı akıl edebilir/düşünürse gerçekten çok güçlü bir karakter ve üstte de dediğim gibi, oyunun gidişatını tek başına bile değiştirebilecek güçtedir. 


TALENT DİZİLİMLERİ

SEVİYE 1

LINGERING CHILL

Karakterimizin pasifi ne kadar bir karakterin/minyonun/merc.'in üzerinde kalırsa, o kadar uzun süre yeteneklerimizle ekstra hasar verebilmemizi sağlar, bu sebepten ötürü 1 ci seviyede "Lingering Chill"i seçiyoruz.


SEVİYE 4

ARCANE INTELLECT

Oyun boyunca sürekli yetenek spamlayacağımızı göz önünde bulundurduğumuzda ve 1 ci seviyede seçtiğimiz "Lingering Chill"le kombolandığından dolayı 4 cü seviyede bu talent'ı almamız aşırı mantıklıdır. "Dark abi neden Frost Armor'u almadık?" diyecek olursanız, genelde takımınızdaki tank(-lar)ın arkasında oynayacağınızdan dolayı pek gerek duyulmuyor fakat karşı takım size çok baskı kurup takım savaşlarında sadece sizi öldürmeye odaklanıyorsa "Frost Armor" da pek âlâ seçilebilir.


SEVİYE 7

ICE LANCE

Seviye 1 ve seviye 4'te seçtiğimiz talent'lar için bu talent seçilebilir, bu talent'ı seçmemizin ana sebebi düşmanlara aramıza mesafe alabilmek ve düşmanları uzaktan dürte dürte canlarını düşürmektir, eğer düşmanlarla çok yakın oynuyorsanız "Ice Floes" talent'ı da seçilebilir. 


SEVİYE 10

SUMMON WATER ELEMENTAL

"Ring of Frost"dan ziyade bunu seçmemizin en temel sebebi Water Elemental'cığımız her saldırdığında bizim pasifimizi düşman üzerinde aktif eder ve biz ölsek bile düşmana hasar vermeye devam eder. "Ring of Frost" talent'ının en büyük sorunu da düşmanı genel olarak takım halinde yakalayamamız ve genel olarak tek bir hedefe sadece hasar vermek uğruna kullanmamızdır hem de 1.5 saniye sonra aktif olan bir yetenek olduğu için düşmanların kolayca alanı hızlıca terk edebilmesidir, bu mantıkta Water Elemental hem bize spilit push'da hem de takım savaşlarında büyük ölçüde yardımcı olacaktır. 


SEVİYE 13

STORM FRONT

Daha önceden de bir çok kez dediğim gibi, Jaina'nın her hangi bir kaçış yeteneği olmadığı için düşmana ne kadar uzaktan hasar verebilirsek o kadar iyidir, onun için bu talent aşırı mantıklıdır fakat düşman sizi öldürmeye oynuyorsa "Ice Barrier"de seçilebilir.


SEVİYE 16

SNOWSTORM

Seviye 13'de seçtiğimiz menzil büyütmeden ötürü bu talent'ı seçiyoruz. Eğer seviye 7'de "Ice Lance" yerine "Ice Floes" seçtiyseniz "Northern Exposure" seçilebilir.


SEVİYE 20

WINTERMUTE

Oyunun bu noktasında sürekli spilit push'a veya takım savaşlarına yoğunlaşılacağından "Wintermute" seçmek "Ice Blink" ten daha mantıklıdır. "Dark abi, dark abi, sabahtan beri Jaina'nın kaçış yeteneği olmamasından dolayı ağlıyorsun, neden 'Ice Blink' almadık?" diyecek olursanız, Ice Blink genelde takım savaşı başlatmaya yönelik bir yetenek olmasının yanı sıra, "Ring of Frost"la beraber efektif çalışır, bunun yanı sıra önceki seviyelerde seçtiğimiz yetenekler sağ olsun, bize yaklaşan düşmanı "piuv piuv piuv" (Müthiş ses efektleri, aksini iddâ eden beni sevmiyordur :v) diyerekten tek lokmada öldürebileceğimizden dolayı pek de önemli değildir, eğer karşısınızda Genji (AKA Gengu) varsa ve sadece size odaklanıyorsa ve çok zor bir durumda kaldıysanız (Tam bir kamu spotu edasına bağladım) seçin, ama onun dışında gerçekten önermiyorum.



KAHRAMANIN GÜÇLÜ YÖNLERİ

Wave Clear'ı Bir Çok Karakterden Daha İyi
Spilit Push'u Çok Güçlü
Laning Phase'si Karşı Takımla Arasına Mesafe Koyabildiği Sürece Güçlü
Kolaylıkla Takım Savaşının Kaderini Değiştirebilen Bir Karakter
Çok Kolay Baskı Kurabilen Bir Karakter

KAHRAMANIN ZAYIF YÖNLERİ

Oyun Sonuna Doğru Gücünü Orta Oyuna Kıyasla Yitirmesi
Focus Yediği Zaman Oyundan Kısmen Düşmesi
Oyunun Başlarında Mana Sıkıntısı

FAYDALI KAHRAMANLAR

Kahraman ile iş yapanlar

ENGELLEYEN KAHRAMANLAR

Kahramanı counterleyenler

GÜÇLÜ OLDUĞU SAVAŞ ALANLARI


HAKİM OLDUĞU SAVAŞ ALANLARI


ZAYIF OLDUĞU SAVAŞ ALANLARI



YORUM YAZ

Yorum yazabilmeniz için Üye Girişi yapmanız gerekli.



YORUMLAR (0)